ورود به فروشگاه الکترونیکی

فروشگاه اینترنتی

 

پیشنهاد روز

اوقات شرعی

اذان صبح
طلوع خورشید
اذان ظهر
غروب خورشید
اذان مغرب
اوقات به افق :
۱۳۹۸-۰۵-۲۲
کتاب «مجموعه گفتارهای فقه رسانه و ارتباطات» منتشر شد

کتاب «مجموعه گفتارهای فقه رسانه و ارتباطات » از سوی به‌نشر (انتشارات آستان قدس رضوی) منتشر شد.

به گزارش آستان‌نیوز، این کتاب به قلم حجت‌الاسلام و المسلمین علی نهـاوندی در مبانی و چیستی حکم فقهی پدیده‌های رسانه‌ای به رشته تحریر درآمده است و به بررسی پیشینه تحقیق در عرصه فقه رسانه و ارتباطات و نیز بررسی تحقیقات مربوط به آن می‌پردازد که تاکنون کمتر اثری با این گستردگی تالیف شده است.

رسانه و ارتباطات چیست؟ اساساً چه نسبتی میان دو مقولۀ «رسانه و ارتباطات» و «دین» وجود دارد؟ آیا ارتباطات نوین با تکنولوژی رسانه‌ای را می‌توان به‌نفع تمدن اسلامی مصادره کرد؟ آیا مقوله‌ای به‌نام «رسانۀ دینی» وجود دارد؟ و چنین رسانه‌ای چه ویژگی‌ها، شاخص‌ها، اهداف، رسالت و کارکردی دارد؟ این‌ها از جملۀ پرسش‌های کلیدی مطرح‌شده در جامعۀ ما طی چند دهۀ گذشته است که کتاب حاضر با بررسی این سوالات و توضیح مسائل و احکام مرتبط با رسانه، سعی بر تبیین رابطۀ فقه و رسانه، اصول و قواعد فقه رسانه، بررسی قلمرو مجاز رسانه و... دارد.

این اثر پژوهشی در سه فصل تعاریف و کلیات، فقه محتوا و پیام‌های رسانه‌ای و فقه رفتار و پدیده‌های رسانه و ارتباطات فراهم شده است و سعی دارد به بررسی تکنولوژی و رشد آهنگ ارتباطات به‌واسطۀ رسانه‌ها، اقتضائات جدیدی که این رسانه‌ها بر جوامع بشری تحمیل کرده‌اند بپردازد.

کتاب «مجموعه گفتارهای فقه رسانه و ارتباطات» در 180صفحه، قطع وزیری و شمارگان 500 نسخه منتشر شده و در تمامی فروشگاه‌های به‌نشر در مشهد و سراسر کشور با قیمت 450 هزار ریال در اختیار علاقه‌مندان قرار دارد.

منبع
news.razavi.ir

افزودن دیدگاه جدید

متن ساده

HTML محدود